TOEFL Simulation / Simulación de TOEFL
October 31, 2005
This weekend I decided to take a TOEFL test under simulated circumstances, the result was actually better than I first thought, taking into account several factors against me like the fact that I had to reboot my computer two times, that it rained like hell, and that I had an appointment with my cousin to go out shopping and I was kind of late for the meeting so I had to answer faster in order to get there on time. Another important factor is that I decided to take the test without having any prior information about the different kind of questions or length.
I started the simulation with the listening part, I found a big distractor in this section and it was presented to me in the form of the little pictures with guys with a really stupid face or terrible clothes, so I couldn’t help to stop thinking about it… but at the end of this section I found a good way to correct this problem and it was to close my eyes and just focus on the conversations.
Then came the structure part, at this point a terrible storm started and since I live on the last floor of my building the noise was really loud and I thought that my little birds were calling me or something so I was very distracted.
After a little break I went to the bathroom and I had some chokis those are a small balls of corn covered with chocolate. I think I will have them too on the real test, because they don´t make you feel too full and they are very tasty.
Then the reading comprehension part… I got 6 readings, all of them very interesting except one about Native American Construction… this sole reading took a lot of my time and since there was a lot of unknown vocabulary for me it was a very stressful lecture.
At the end I got to write an essay about the most interesting class that I ever had and why… of course I wrote about my beloved Art History Class, which I loved with all my heart, I really hope I get such a pleasant essay to write on the actual TOEFL.
Well at the end of all this stuff my final result on each section (with a max. score of 30 points on each section):
Listening: 26
Reading: 25
Structure / Writing: 08 to 26 depending on my essay.
For a total range of 197 to 257.
I think of this range a really nice one because I haven’t studied anything about this test methodology and the fact that I had no idea what they were going to ask me I had a good result and also taking into account that I didn’t just sit to answer the test but I also took notes about the questions and how they were asked.
Strategy for the TOEFL test will follow…
Este fin de semana decide hacer un simulacro de TOEFL, y el resultado fue mucho mejor de lo que esperaba, teniendo en cuenta, que hubieron varios factores en mi contra, como fue el hecho que me tocara reiniciar dos veces mi computador o el que lloviera como loco o el que tuviera una cita con mi prima para irme de compras y que se me estaba haciendo tarde para la cita, así que me toco responder mas rápido para poder llegar a tiempo. Otro factor importante fue que decidí tomar el examen sin tener ningún tipo de información previa sobre el diferente tipo de preguntas o el largo.
La simulación la empecé con la parte de escucha. En ella, encontré una gran distracción, la cual se me presento en forma de las horribles fotos de los tipos con cara de bobos y con ropas feísimas, así que no pude evitar pensar en todo eso… pero al final de la sección encontré una buena manera de corregir este problema y fue cerrando mis ojos y concentrándome solamente en las conversaciones.
Luego, vino la parte de estructura, justamente en este punto empezó una terrible tormenta, y dado que vivo en el ultimo piso del mi edificio, el ruido era bastante fuerte, y en algún momento también pensé que mis pajaritos me llamaban, así que me distraje mucho.
Después de un pequeño break, fui al baño, y me comí unos chokis, los cuales me los voy a comer también en el día del examen de verdad por que son muy ricos y llenan pero no tanto.
Después vino la parte de comprensión de lectura… me tocaron 6 lecturas, todas ellas muy interesante, excepto una sobre las construcciones de los indios gringos, la cual me tomo mucho tiempo y como había mucho vocabulario que no conocía fue una lectura muy estresante.
Luego, al final me toco escribir un ensayo sobre la clase mas interesante que hubiera tenido, y claro yo escribí sobre mi clase de Historia del Arte, la cual ame con todo mi corazón, en realidad espero que en el día del examen me toque un tema tan agradable para escribir.
Al final de todo esto mis resultados de cada sección fueron (de un máximo de 30 puntos en cada sección).
Escucha: 26
Lectura: 25
Estructura / Escritura: 08 a 26 dependiendo del ensayo.
Todo esto para un rango total de 197 a 257.
Creo que este rango es muy bueno ya que no he estudiado nada sobre metodología del examen y además no tenia ni idea de que me iban a preguntar, además teniendo en cuenta que durante el examen también me dedique a tomar notas sobre la forma de preguntar los diferentes tipos de preguntas.
Mas información sobre mi estrategia, próximamente…
I started the simulation with the listening part, I found a big distractor in this section and it was presented to me in the form of the little pictures with guys with a really stupid face or terrible clothes, so I couldn’t help to stop thinking about it… but at the end of this section I found a good way to correct this problem and it was to close my eyes and just focus on the conversations.
Then came the structure part, at this point a terrible storm started and since I live on the last floor of my building the noise was really loud and I thought that my little birds were calling me or something so I was very distracted.
After a little break I went to the bathroom and I had some chokis those are a small balls of corn covered with chocolate. I think I will have them too on the real test, because they don´t make you feel too full and they are very tasty.
Then the reading comprehension part… I got 6 readings, all of them very interesting except one about Native American Construction… this sole reading took a lot of my time and since there was a lot of unknown vocabulary for me it was a very stressful lecture.
At the end I got to write an essay about the most interesting class that I ever had and why… of course I wrote about my beloved Art History Class, which I loved with all my heart, I really hope I get such a pleasant essay to write on the actual TOEFL.
Well at the end of all this stuff my final result on each section (with a max. score of 30 points on each section):
Listening: 26
Reading: 25
Structure / Writing: 08 to 26 depending on my essay.
For a total range of 197 to 257.
I think of this range a really nice one because I haven’t studied anything about this test methodology and the fact that I had no idea what they were going to ask me I had a good result and also taking into account that I didn’t just sit to answer the test but I also took notes about the questions and how they were asked.
Strategy for the TOEFL test will follow…
Este fin de semana decide hacer un simulacro de TOEFL, y el resultado fue mucho mejor de lo que esperaba, teniendo en cuenta, que hubieron varios factores en mi contra, como fue el hecho que me tocara reiniciar dos veces mi computador o el que lloviera como loco o el que tuviera una cita con mi prima para irme de compras y que se me estaba haciendo tarde para la cita, así que me toco responder mas rápido para poder llegar a tiempo. Otro factor importante fue que decidí tomar el examen sin tener ningún tipo de información previa sobre el diferente tipo de preguntas o el largo.
La simulación la empecé con la parte de escucha. En ella, encontré una gran distracción, la cual se me presento en forma de las horribles fotos de los tipos con cara de bobos y con ropas feísimas, así que no pude evitar pensar en todo eso… pero al final de la sección encontré una buena manera de corregir este problema y fue cerrando mis ojos y concentrándome solamente en las conversaciones.
Luego, vino la parte de estructura, justamente en este punto empezó una terrible tormenta, y dado que vivo en el ultimo piso del mi edificio, el ruido era bastante fuerte, y en algún momento también pensé que mis pajaritos me llamaban, así que me distraje mucho.
Después de un pequeño break, fui al baño, y me comí unos chokis, los cuales me los voy a comer también en el día del examen de verdad por que son muy ricos y llenan pero no tanto.
Después vino la parte de comprensión de lectura… me tocaron 6 lecturas, todas ellas muy interesante, excepto una sobre las construcciones de los indios gringos, la cual me tomo mucho tiempo y como había mucho vocabulario que no conocía fue una lectura muy estresante.
Luego, al final me toco escribir un ensayo sobre la clase mas interesante que hubiera tenido, y claro yo escribí sobre mi clase de Historia del Arte, la cual ame con todo mi corazón, en realidad espero que en el día del examen me toque un tema tan agradable para escribir.
Al final de todo esto mis resultados de cada sección fueron (de un máximo de 30 puntos en cada sección).
Escucha: 26
Lectura: 25
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Creo que este rango es muy bueno ya que no he estudiado nada sobre metodología del examen y además no tenia ni idea de que me iban a preguntar, además teniendo en cuenta que durante el examen también me dedique a tomar notas sobre la forma de preguntar los diferentes tipos de preguntas.
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