A hard day’s night / Noche de un dia dificil

August 31, 2005
Only some geniuses like the Beatles could express so well my feelings this last month. The thing is that I’ve been very busy at the office, and that of course is taking a lot of my time and energy away. The bad news is that in this month I haven’t been able to advance as much as I would want to, but the great news, is that next month won’t be so hard (or at least that is what it seems like)

Today I finished the first part of exercises, now the other part missing is the mix of all of them. The results from the last set of exercises are:

The first set, was about when you buy something to a certain price, and then you sell it to other, and you loose money, then how many did you bought and stuff like that. At first, I really enjoyed that set, since I have a business administration major, but then, I got really tired, and everything started to go wrong. The final results were devastating, out of 17 problems, I got 4 wrong and 13 right, and my hit rate was 23% wrong and 77% right. After watching those results, I decided to review my mistakes, and on the way to the office, I reviewed and did all the exercises again, and I did them all right in just a matter of 20 blocks. My conclusion is that I did those exercises wrong because I was too tired to think. (Since I love sleeping so much, doing exercises Sunday night at 12.30 p.m. is not a good timing).

The other set was about those problems where you hire somebody to do a job, and if he goes you pay a certain amount of money but if that person don’t show up, then you pay other amount of money, then how many days did the person went. I made 10 exercises, 9 of them were right and 1 wrong, so I my hit rate was 90% right, 10% wrong. My mistake was only one careless little mistake.

Well, right now, I’m thrilled to see that I am finally finishing this first part of this set of problems; I hope I can finish them soon!


Solo unos genios como los Beatles, podrían expresar mis sentimientos de este último mes. El tema, es que he estado muy ocupada en la oficina, y esto claro me ha quitado mucho de mi tiempo y mi energía. Las malas noticias es que no he podido avanzar tanto como deseo, pero las buenas es que el próximo mes no será tan difícil (o al menos eso es lo que parece).

Hoy, termine la primera parte de ejercicios, ahora lo que me falta es la mezcla de todos ellos. Los resultados de los últimos grupos de ejercicios son:

El primer grupo que fue sobre comprar algo a cierto precio y luego venderlo a otro y luego ver cuanto fue que vendí, y ese tipo de cosas. Al principio, disfrute mucho este grupo, ya que estudie administración de empresas, pero luego, me sentí muy cansada y me empezó a ir mal. Al final los resultados fueron terribles, de 17 ejercicios, tuve 4 malos y 13 buenos, para un porcentaje de 23% mal y 77% bien. Después de ver estos resultados, decidí revisar mis errores, y de camino a la oficina, pude revisar y hacer estos ejercicios de nuevo y en cuestión de 20 cuadras los pude hacer bien de nuevo. Mi conclusión, es que me fue mal en estos ejercicios, por que estaba muy cansada para pensar (ya que a mi me encanta dormir, el hacer los ejercicios el domingo a las 12.30 p.m. no es muy buen momento).

El otro grupo de problemas, fue sobre aquellos en los cuales se contrata a alguien para hacer un trabajo, y si el va, le das una cierta cantidad de dinero y si no va, le das otra, entonces cuantos días fue? En total realice 10 ejercicios, 9 de ellos estuvieron bien y uno mal, para una tasa de 90% bien y 10% pm. Mi error, fue pequeño y por despiste.

Bueno, ahora estoy muy emocionada de ver que finalmente he terminado esta parte del grupo de problemas, no veo la hora de terminarlos todos.
 
posted by Catalina at 8/31/2005, | 0 comments

Problems Frist part / Primera parte sobre problemas

August 24, 2005
After a few days of sickness I am back on track… I’ve done some exercises, but not as much as I would like to… I hope that I can study hard the rest of the week, because yesterday I was taking a look to the rest of the arithmetic’s book, and I still have a long way to go, and If I want to accomplish my goal of finishing the math review by this year I need to study harder.

Here is the recap of what I’ve done so far… The first set of exercises was about those kind of problems where you have two different amounts and you have the difference and addition, and you have to find out the quantities and also with ages. In this set, I got 12 questions and 2 were wrong (hit rate: 84% right, 16% wrong). The problem was that I got those problems in a bad way, with a wrong scope. The thing is that I got the main idea right, but some things were taking wrong, like for instance instead of adding, I subtracted.

The other two sets were about those problems of two times something kind of stuff and ages again… those problems were good, and I got them all fine, what I think that I did right is that I was really concentrated, and with any distractions. In total I solved 12 exercises (hit rate: 100% right).

The other two sets were about those problems were a car comes from some city and goes to the other and the other one goes to the same city, but from some other city and goes to the same place but parts from a different hour, and from all the problems, that I have worked on this is the first set that I can really tell that I enjoyed. This was a really interesting set, and I loved learning about all this stuff. In total I got 15 problems, and I got 3 wrong.(hit rate 20% wrong and 80% right) One of the mistakes was really silly, a careless addition error. The other two were errors that made me really worried, because one, was that I didn’t read the problem right, and I did a complete different thing, so of course the answer was wrong. The other problem is that I did all of the things right, all of the analysis right, but I gave other different answer, what I mean is that I answered a complete different thing that the problem asked. (Let’s say for instance that I said that I answered about the amount of Kilometers, and the problem asked for the amount of hours) I think that all of these problems came out of lack of concentration. I REALLY HAVE TO WORK ON THAT AREA!

The other two sets were about all those problems, when you have some bags with money and then you want to know how much money you had on those bags, the other set was one of those horrible exercises, when you had some money at the beginning, and you loose some, you gain some but you have to find out how much money did you had at the beginning of some days…. That last set of problems, was really hard for me, I think that it was in part the fact that I was very tired from the office…. Amount of problems: 9. Problems wrong 3. (hit rate: 33% wrong, 77% right.) the other thing problem is that in one really easy exercise, I confused one of the names of the answers that I had to give, so, the other recommendation is not to be too confident about easy exercises, you have to treat them all has hard.

PS: Does anybody here know how to add files to the blog? I have a lot of good GMAT stuff, but I just don’t know how to enter it into the blog.



Después de unos días de enfermedad, estoy de regreso. He hecho algunos ejercicios, pero no tanto como me hubiera gustado…. Espero poder estudiar duro el resto de la semana, por que ayer, estaba echándole una mirada a mi libro de aritmética y todavía me falta mucho por estudiar y si quiero lograr mi objetivo de terminar mi revisión de matemáticas este año tengo que estudiar duramente.

Este es un resumen de lo que he hecho hasta ahora, el primer grupo de ejercicios, fue sobre ese tipo de problemas en los cuales se tienen diferentes cantidades y tienes su diferencia y suma y tienes que encontrar las cantidades o las edades. En este grupo, de 12 preguntas, tuve 2 malas por lo tanto 84% estuvo bien y 16% mal. El problema fue que tome algunos problemas de una manera no adecuada, o por donde no era, por ejemplo en vez de sumar algo lo restaba.aunque entendía bien los problemas de manera general.

Los otros dos grupos de preguntas fue también sobre tantas veces algo y sobre edades. Todos estos problemas los tuve correctos, I creo que lo que en realidad me ayudo, fue el hecho que estuve muy concentrada y sin distracciones. En total resolví 12 ejercicios, 100% bien.

Los otros dos sets, fueron sobre ese tipo de problemas en los cuales dos carros parten de distintas ciudades hacia un punto en común y salen a distintas horas y velocidades, y de todos los problemas que he realizado se puede decir que esta es la primera vez en la que he disfrutado algún grupo. Me ha parecido un grupo de ejercicios muy interesante y me ha encantado aprender sobre ellos. En un total de 15 problemas me la embarre en 3, por lo tanto, el 20% estuvo mal y el 80% restante estuvo bien. Uno de los errores que tuve fue muy tonto, fue un error en una suma. Pero los otros dos si me preocuparon mucho, ya que uno tuvo que ver con el hecho que leí el problema mal, y la respuesta por supuesto salio mala. El otro problema fue que hice todo bien, análisis, operaciones, etc. Pero di otra respuesta a la que me solicitaban en este problema. (por ejemplo, en el problema me preguntaban por distancia y respondí horas) lo que creo es que estos problemas se deben a falta de concentración. TENGO QUE TRABAJAR EN ESTA AREA!

Los otros dos grupos de problemas, trataban sobre los problemas en los cuales se tienen varias bolsas con dinero y tienes que decir cuanta plata hay en esas bolsas. Y el otro grupo, fue sobre esos horribles ejercicios, en los cuales tienes una cierta cantidad de dinero al principio y luego ganas otro tanto y pierdes otro tanto y al final tienes que decir cuanta platas tenias al inicio de todo este tiempo. Este último grupo de problemas fue muy difícil para mi, creo en gran parte por que estaba cansada del trabajo. Cantidad de problemas: 9. Problemas malos: 3, por lo tanto, 33% estuvo mal y 77% bien. El otro problema que vi es que en un ejercicio que estaba fácil, confundí los nombres de las respuestas que debía dar, así que otra recomendación es no confiarse mucho en los problemas fáciles y tratarlos a todos como difíciles.

P.D: Alguien sabe como añadir archivos al blog? Tengo una buena cantidad de cosas practicas del GMAT, pero no se como añadirlas a la pagina.
 
posted by Catalina at 8/24/2005, | 6 comments

Food Poisoning / Intoxicacion

August 20, 2005
Well, when you really want to study, have the time and the willing to, something happens... well as the title of this post says, I got a problem with food poisoning... just for eating a thing that is not supposed to be eaten frozen... anyway, now I'm recovering, but the worst part is that I the pill that the doctor gave me, made me even sicker.

I hope I can get better soon, so I can go back to my studies again. =(


Cuando uno en realidad quiere estudiar, tiene el tiempo y el empuje, algo pasa… bueno, como bien lo dice el nombre de este mensaje, tuve un problema por intoxicación, ya que me comí algo que no se debe comer una vez congelado… bueno ni modo, ahora me estoy recuperando y lo peor de todo es que la pastilla que me recetaron me hizo sentir mas enferma.

Espero ponerme bien pronto, para que así pueda volver a mis estudios = (
 
posted by Catalina at 8/20/2005, | 8 comments

Posting is back / Los mensajes han regresado

August 17, 2005
Hi, after a week off, I started my GMAT studies again. I’ve had been reviewing my grammar books and also my flashcards with general information about the test. Yesterday, I finally
finished the division chapter, and the indicated division operations.

I divided this division chapter in 3 sessions, the 2 first ones was all about all the
different operations combined (addition, subtraction, multiplication, and division), I did an o.k. job, one session with 4
mistakes out of 22 questions, and in the other set I got 3 mistakes out of
24 questions. In the final 30 questions set which was about division properties, I got
all of the questions right, which made me really happy. The final numbers
are 91% of the questions right and 9% wrong.

The main problem was that I got confused with the order of the operations. I
have to remember that division is not commutative (I know that it might
sound silly, but I need to remember this kind of things)

Now, I am really happy to move on, I will be working this whole week in a
very expected chapter of the book, is all about those little annoying
problems, of somebody’s age or distances between two points, or differences between numbers.. this problems are all about
the things that I’ve already learned but applied, I am looking forward to attack this section, it looks really challenging. I will be
updating about my progress with this kind of problems, because this is going
a very long set of 176 problems.

P.S: I’m amazed to see that my site already got more than 200 visits, thanks to you all!


Hola, después de una semana de receso, he empezado mis estudios para el GMAT de nuevo. He estado revisando mis libros de gramática y también mis notas con información general del examen. Ayer, finalmente pude terminar el capitulo de la división y de las operaciones indicadas de división.

Dividí el capitulo de la división en 3 sesiones, los dos primeras sesiones eran sobre todas las distintas operaciones combinadas (adición, sustracción, multiplicación y división), y me fue o.k., ya que en una sesión tuve 4 errores en 22 preguntas y en la otra tuve 3 errores de 24 preguntas. En la última sesión, de 30 preguntas, que era sobre las propiedades de la división, no tuve errores, lo que me hizo muy feliz. Al final de cuentas tuve 9% de las preguntas equivocadas y 91% correctas.

El problema fue que me confundí con el orden de las operaciones. Tengo que recordar que la división no es conmutativa (yo se que puede sonar tonto, pero necesito recordar este tipo de cosas).

Ahora, estoy muy feliz de seguir adelante. Toda esta semana estaré trabajando en un capitulo que venia esperando con mucha ansiedad, este capitulo trata todos esos problemitas que a uno no le gustan, como los de las diferencias de edades, las distintas distancias entre 2 puntos o las diferencias entre dos números. En estos problemas voy a ve aplicadas todos los conceptos que ya he podido aprender. Tengo muchas ganas de atacar esta sección ya que me parece un reto muy interesante. En estos próximos días estaré comentando mis progresos en esta sección, ya que va a ser muy larga con 176 problemas.

P.D: Me parece increíble que mi pagina ya lleve mas de 200 visitas, gracias a todos!
 
posted by Catalina at 8/17/2005, | 2 comments

A week off / Una semana de receso

August 09, 2005
This week I won’t be doing a lot of progress in my GMAT preparation, since I’m feeling a little bit with flu, and I also have a very busy agenda, with birthdays, anniversary, and my grandma visiting me. I hope I can do some study next Monday, which is a national holiday. Anyway, I am taking this week to rest, and take a little break because I am having tons of work at the office. But in the meantime I am trying to study a little bit of grammar in the mornings on the way to work.

Esta semana no creo que vaya a hacer muchos progresos en mi preparación para el GMAT, ya que me siento un poquito agripada y además tengo una agenda muy apretada, con cumpleaños, aniversario y la visita de mi abuelita. Espero que el próximo lunes pueda estudiar un poco, ya que es festivo. De todas formas, me estoy tomando esta semana para descansar, ya que tengo mucho trabajo en la oficina. Pero mientras tanto, voy a tratar de estudiar un poquito de gramática en las mañanas de camino a la oficina.
 
posted by Catalina at 8/09/2005, | 14 comments

What I´ve done so far / Que he hecho hasta ahora

August 05, 2005
This is a very brief summary of what I´ve done so far... these are the results of my work with Baldor´s Arithmetic.

SUBJECT: Subtraction / Page 73
AMOUNT OF PROBLEMS: 11
WRONGO QUESTIONS: 3
HIT RATE: Wrong 27%, Right 73%
PROBLEM DESCRIPTION: Wrong Scope, Calculation Mistakes (careless errors).

SUBJECT: Addition / Page 81
AMOUNT OF PROBLEMS: 44
WRONGO QUESTIONS: 4
HIT RATE: Wrong 9%, Right 91%
PROBLEM DESCRIPTION: Forgot to simplify expressions, in the squares subtractions case I have problems organizing the second part of the expression.

SUBJECT: Addition and Subtraction Indicated operations / Page 85
AMOUNT OF PROBLEMS: 14
WRONGO QUESTIONS: 0
HIT RATE: Wrong 0%, Right 100%

SUBJECT: Multiplication / Page 94
AMOUNT OF PROBLEMS: 15
WRONGO QUESTIONS: 3
HIT RATE: Wrong 18%, Right 82%
PROBLEM DESCRIPTION: Calculation Mistakes (careless errors). Problems with the question types of cars parting from different cities. Good problems formulation.

SUBJECT: Multiplication Indicated operations / Page 103
AMOUNT OF PROBLEMS: 38
WRONGO QUESTIONS: 7
HIT RATE: Wrong 18%, Right 82%
PROBLEM DESCRIPTION: Calculation Mistakes (careless errors), I have to be more careful with the parenthesis and also with the indicated operations.

SUBJECT: Multiplication Indicated operations / Page 106
AMOUNT OF PROBLEMS: 28
WRONGO QUESTIONS: 6
HIT RATE: Wrong 21%, Right 79%
PROBLEM DESCRIPTION: Calculation Mistakes (careless errors), No simplification.

SUBJECT: Multiplication Indicated operations / Page 109
AMOUNT OF PROBLEMS: 23
WRONGO QUESTIONS: 0
HIT RATE: Wrong 0%, Right 100%
PROBLEM DESCRIPTION: Remember to reduce to the minimum expression.

SUBJECT: Multiplication Indicated operations / Page 111
AMOUNT OF PROBLEMS: 20
WRONGO QUESTIONS: 2
HIT RATE: Wrong 10%, Right 90%
PROBLEM DESCRIPTION: Calculation Mistakes (careless errors).
SUBJECT: Multiplication Indicated operations / Page 112
AMOUNT OF PROBLEMS: 10
WRONGO QUESTIONS: 1
HIT RATE: Wrong 10%, Right 90%
PROBLEM DESCRIPTION: Calculation Mistakes (careless errors), No simplification.

SUBJECT: Division / Page 120
AMOUNT OF PROBLEMS: 11
WRONGO QUESTIONS: 1
HIT RATE: Wrong 9%, Right 91%
PROBLEM DESCRIPTION: Wrong Scope.


SUMMARY
AMOUNT OF PROBLEMS: 214
WRONGO QUESTIONS: 27
HIT RATE: Wrong 13%, Right 87%º


Conclusions: I have to be more careful with the different operations and calculations. I also need to be more focused, but I think that with time and practice I will improve this aspect.


Este es un pequeño resumen de lo que he hecho hasta ahora... estos son mis resultados del trabajo realizado con el libro de Aritmetica de Baldor.

TEMA: Sustracción / Pag. 73
CANTIDAD DE PROBLEMAS: 11
PREGUNTAS MALAS: 3
PORCENTAJES:Mal 27%, Bien 73%
DESCRIPCION ERRORES: No entendí bien el problema. Problemas de calculación.

TEMA: Problemas indicados de suma y resta / Pag. 81
CANTIDAD DE PROBLEMAS: 14
PREGUNTAS MALAS: 0
PORCENTAJES: Bien 100%

TEMA: Problemas indicados de suma y resta / Pag. 85
CANTIDAD DE PROBLEMAS: 44
PREGUNTAS MALAS: 4
PORCENTAJES: Mal 9%, Bien 91%
DESCRIPCION ERRORES: Es necesario mejorar en el caso de la resta de cuadrados, la segunda parte de la expresión. No estoy simplificando.

TEMA: Multiplicación / Pag. 94
CANTIDAD DE PROBLEMAS: 15
PREGUNTAS MALAS:3
PORCENTAJES:Mal 18% , Bien 82%
DESCRIPCION ERRORES: Buenos planteamientos. Dificultad con el problema de los carros de distintas ciudades. Mejorar la calculación.

TEMA: Operaciones indicadas de multiplicación / Pag. 103
CANTIDAD DE PROBLEMAS: 38
PREGUNTAS MALAS: 7
PORCENTAJES:Mal 18%, Bien 82%
DESCRIPCION ERRORES: Problemas de atención – calculación. Cuidado con los paréntesis de las operaciones indicadas. Cuidado con las multiplicaciones.

TEMA: Operaciones indicadas de multiplicación / Pag. 106
CANTIDAD DE PROBLEMAS:28
PREGUNTAS MALAS:6
PORCENTAJES:Mal 21%, Bien 79%
DESCRIPCION ERRORES: Problemas de atención – calculación. No simplificar lo que esta dentro de los paréntesis. No dejar operaciones indicadas.

TEMA: Operaciones indicadas de multiplicación / Pag. 109
CANTIDAD DE PROBLEMAS: 23
PREGUNTAS MALAS: 0
PORCENTAJES: Bien 100%
DESCRIPCION ERRORES: Cuidado con no reducir a la mínima expresión.

TEMA: Operaciones indicadas de multiplicación / Pag. 111
CANTIDAD DE PROBLEMAS: 20
PREGUNTAS MALAS:2
PORCENTAJES:Mal 10%, Bien 90%
DESCRIPCION ERRORES: Problemas de atención – calculación.

TEMA: Operaciones indicadas de multiplicación / Pag. 112
CANTIDAD DE PROBLEMAS: 10
PREGUNTAS MALAS: 1
PORCENTAJES:Mal 10%, Bien 90%
DESCRIPCION ERRORES: Problemas de atención – calculación.

TEMA: División / Pag. 120
CANTIDAD DE PROBLEMAS: 11
PREGUNTAS MALAS:1
PORCENTAJES:Mal 9%, Bien 91%
DESCRIPCION ERRORES: No entendí bien el problema.


RESUMEN:
CANTIDAD DE PROBLEMAS: 214
PREGUNTAS MALAS: 27
PORCENTAJES:Mal 13%, Bien 87%


Conclusiones: Debo tener más cuidado con las diferentes operaciones y calculaciones. También necesito estar más concentrada, pero creo que con tiempo y práctica mejoraré este aspecto.
 
posted by Catalina at 8/05/2005, | 0 comments

My past actions / Mis acciones pasadas

Hi,

Well, Now that I wrote about my reasons to start this blog , and what is this test about, my preparation plans, and the material that I’m using, I would like to write about what have I done so far, and where I am in this moment, so I can start to make posts in present time. I will divide this story in time periods, to make it easier to organize.

MAY: I first found out that I had to start my GMAT preparation about in the middle of this month. I was really angry to find out that I had to start my preparation right away in order to have enough time to prepare in a good way, and also to have enough time to repeat the test in case that I got a bad score. The reason why this made me angry, is because at that time, I was taking French lessons, and this time, I was doing a great job with this language, but right now GMAT is more urgent than French =( … anyway, someday I will finish my French studies.

JUNE: After making the decision between French and GMAT (which took me about 15 days) I started my research over GMAT. I started it on the internet, forums and books; I also started to do some research about the GRE, because about that time I thought that I had to take the GMAT and the GRE. I couldn’t dedicate too much time to this labor, because between work and putting everything in order in my new home I was kind of busy, but after some weeks, I was able to get a good amount of information together, and it helped me to get a good idea of what this test was about.

After this research, I drew some conclusions:

In Math, GMAT is harder than GRE.
In Verbal, GRE is harder than GMAT.
This is not good for me, since math is my weakest are and I enjoy learning verbal stuff more than math stuff.

The good thing is that those days I found out that I had no need to take the GRE. Now I only have to prepare for one test. This is great, because if GMAT alone is hard, now imagine preparing for two tests.

I also went to the Kaplan institute in Bogotá, I first thought that this could be a really good place for my preparation, but the price was really high (USD$799), and the method didn’t convinced me. I am not saying that Kaplan is bad, I have their books which I love but the Bogotá center didn’t convinced me very much, so I decided to prepare myself.

JULY: after all this initial research and approaches to the test, I started to organize all the information that I downloaded from different sites, read all this info and make my flashcards of these materials. I also took a diagnose test to see how I was doing and off course it came out horrible, first because I had no idea of how approach some type of questions, and also my math is terrible way, but the good thing about it is that this test reinforced the idea that before preparing too much for the questions I have to build good bases in order to get a good score. That is how my preparation plan came out.

In this month I also started my preparation with arithmetic’s and this is the point where I am in the present moment.



Hola,

Bueno, ahora que ya he escrito sobre mis rezones para iniciar este blog, sobre de que trata este examen, mis planes de preparación y el material que estoy usando, me gustaría relatar que he hecho hasta ahora y en donde estoy en este momento para así poder empezar a crear mensajes de manera presente. Dividiré esta historia en periodos de tiempo, para así hacerlo mas fácil de organizar.

MAYO: En este mes me di cuenta que tenia que empezar mi preparación para el GMAT. Esto me hizo sentir muy molesta, ya que debía empezar la preparación lo mas pronto posible para así tener la suficiente cantidad de tiempo para prepararme solidamente y además tener suficiente tiempo para repetir el examen en caso que me fuera mal. La razón por la cual me sentí molesta, fue por que en ese momento estaba en clases de Francés y me estaba yendo muy bien, pero en este momento GMAT es mas urgente que Francés =(… de todas formas algún día terminare mis estudios de este idioma.

JUNIO: después de mi decisión entre Francés y GMAT (la cual me tomo como 15 días) empecé mi investigación sobre este examen, la cual inicie en Internet, foros y libros; además empecé a investigar sobre el GRE, ya que en esa época creía que tenia que hacer el GRE también. Desafortunadamente no pude dedicar mucho tiempo a esta labor, ya que entre el trabajo y poner todo en orden en mi nuevo hogar, estaba medio ocupada, pero después de algunas semanas, pude reunir una buena cantidad de información, y esto me ayudo a tener una buena idea de que se trataba este examen.

Después de mi investigación, llegue a algunas conclusiones:

En matemáticas, GMAT es más difícil que el GRE.
En la parte verbal, GRE es más difícil que el GMAT.
Esto en realidad no es bueno para mi, ya que matemáticas es mi área mas sensible, y disfruto mas aprendiendo cosas verbales.

Además de esto, fui al instituto Kaplan de Bogota, ya que al principio creí que este seria un buen sitio para empezar una buena preparación, pero el precio es muy alto (USD $ 799) y además, el método no me convenció. No es que este diciendo que Kaplan sea malo, al contrario, yo tengo sus libros y me gustan mucho y todo, pero el centro de preparación de Bogota no me convenció de a mucho, así que decidí prepararme yo misma.

JULIO: Después de toda esta investigación inicial, y mis acercamientos al examen, empecé a organizar la información que baje de distintos sitios, leerla y hacer notas. También tome un examen de diagnostico para ver como estaba y obviamente salio terrible, primero por que no sabia muy bien como tomar algunos tipos de preguntas, y además mis matemáticas estaban muy mal, pero lo bueno es que este examen de diagnostico reforzó mi idea que antes de prepararme mucho en los distintos tipos de preguntas, debía crear buenas bases para así obtener un buen resultado, y así fue como mi plan de preparación fue trazado.

En este mes además, inicie mi preparación en aritmética y este es el punto en donde estoy ahora mismo.
 
posted by Catalina at 8/05/2005, | 8 comments

Sadness / Tristeza

August 04, 2005
Today I had the saddest Blog moment until now… I was talking to a friend of mine and he told me that this whole blog idea was kind of silly… and if I really wanted people to see my work and how I was doing.

I didn’t create this site to show people how good I am with something (in fact I know that I have problems with a lot of points for this test), I just create it to encourage myself to get a better score, and to write in a better way… It is really hard to show in front of everybody your weakness and your strengths. I hope this site can help future GMAT takers, with all the good and bad stuff of the process.


Hoy, he tenido el momento mas triste desde que tengo mi blog, hablando con un amigo, me comento que toda esta idea del blog era como medio tonta y si en realidad quería que la gente viera mi trabajo y como me estaba yendo.

Yo no cree este sitio para andar mostrando que tan buena soy en algo (es mas yo se que tengo problemas con muchas cosas para este examen), yo tan solo lo he creado para animarme a mi misma para tener un mejor resultado y además escribir mejor… De por si es bastante difícil el mostrar en frente de todo el mundo tus fortalezas y dificultades. De todas formas espero que este sitio pueda servir a futuros evaluados, con todas las cosas buenas y malas del proceso.
 
posted by Catalina at 8/04/2005, | 1 comments

Information Resources / Fuentes de Informacion:

August 03, 2005

I would like to point which materials I’m using in my GMAT preparation:

Practical Algebra / Wiley Editorial.
Grammar in use (intermediate) / Cambridge
Arithmetic / Baldor (in Spanish)
Algebra / Baldor (in Spanish)
Geometry / Schaum´s
GMAT / Kaplan 2004 edition.
GRE test / Barron´s 15th edition.
GMAT / Barron´s 12th edition.
Fundamentos de Matematicas.
GRE math review (from the GRE site)
OG (Official Guide) 10Th edition. (also known as the bible for GMAT).
PowerPrep.
GMATPrep.
Test Magic Forums (this site is the best, I highly recommend it).
Score Top Forum (a lot of goodies)
Tons of downloads from some sites… GMAT Plus books 1 to 6 and also OG paper test (all the 6 of them)
And also some math books from high school, that I got from my cousin’s library (thanks Lala)

Me gustaría referenciar los materiales que estoy utilizando en mi preparación para el GMAT:

Practical Algebra / Wiley Editorial.
Grammar in use (intermediate) / Cambridge
Arithmetic / Baldor (en español)
Algebra / Baldor (en español)
Geometry / Schaum´s
GMAT / Kaplan 2004 edicion.
GRE test / Barron´s 15 edicion.
GMAT / Barron´s 12 edicion.
Fundamentos de Matematicas.
GRE math review (tomado de la pagina oficial del GRE)
OG (Official Guide) 10 edicion. (también conocido como la Biblia del GMAT).
PowerPrep.
GMATPrep.
Test Magic Forums (esta pagina es increíble, la súper recomiendo).
Score Top Forum (muchas cosas cheveres)
Varios documentos que he bajado de muchos sitios como por ejemplo los libros de GMAT Plus del 1 to 6 y tambien OG examenes en formato papel (todos los 6)
Y tambien algunos libros de matematicas de bachillerato que me tome prestado de la biblioteca de mi prima (gracias Lala).

 
posted by Catalina at 8/03/2005, | 2 comments